opdecamino.reismee.nl

Bijna op weg!

Voettocht naar Santiago de Compostela

Het is bijna zover!

Nog een paar dagen, en dan brengt Peter mij naarSaint-Jean Pied- De Port (Frankrijk) naarde voet van de Pyreneeen waarmijn Pelgrims tocht gaat beginnen. Het iseen gedeelte vande Santiago de Compostela. Een route van ongeveer 800 km; camino Frances genaamd.Ik hoop/denk in Santiago de Compostela rond 27 meite zullen arriveren.

Drie jaar geleden pakte ik het plan op om deze pelgrimsroute te gaan lopen. Na een lange gedegen voorbereiding,veel lezen,er met ervaringsdeskundigen over praten,vele kmlopen met bepakking, het aanschaffen van lichtgewicht spullen en nog veel meer is het dan zover.Ik ben er klaar voor en het gaatgebeuren enheb erongelooflijk veel zin in! Ben natuurlijk in het bezit van een geloofsbrief en een stempelboekje zoals jullie kunnen zien op de foto.

Natuurlijk heb ik ook gedacht waarom wel of niet, heb twijfels gehaden gedachten van :' kan ik het wel en als me wat overkomt' .Hebvele apen en beren op de weg gezien maar....

Nu denk ik : duizenden zijn me voor gegaan en heeft twijfel plaats gemaakt voorhet avontuur en de nieuwsgierigheid hoe zal het me vergaan enwat kom ik tegen.

Afgelopen dagen heb ik afscheid van familie, vrienden en dierbare genomen en heb gemerkt dat men ongelooflijk meeleeft; dat doet de mens intens goed. Ben hier blij verrast door en met een rugzak vol metengeltjes, gelukspoppetje , vogeltje, ebook (is me nog niet goed gelukt om op mijn LG te zetten maar heb nog 2 dagen), gootsteenstopper, zakdoek, safe travel armband en nog veel meer om op te noemen,kan ik safe opweg gaan. Verder veel lieve woorden en knuffels ontvangen en belooftmenigeen kaarsjes aan te steken die mij tijdens de tocht zullen gaan beschermen.Het voelt goed.

Voor alle duidelijkheid ik denk rond 14 april te gaan starten. Tot dan.

Pieternel

Reacties

Reacties

Edu

Lieve Pieternel, ik (wij) zijn heel trots op jou dat je dit aandurft. Wij weten uit ervaring dat je qua lopen dit kan volbrengen, maar wie luistert naar al jouw verhalen onderweg en loopt aan de goede kant om iets terug te kunnen zeggen.
Wij zullen je heel erg missen bij onze jaarlijks uitje rond koniginnedag maar dat halen we wel in.
Zal vreemd zijn om je zo lang niet te zien. We volgen je via deze leuke site. Nogmaals heel veel succes en tot over een week of 8.

Veel liefs, Edu

ilse

Veel succes op je tocht!

Teun

Hallo moeder,

Nog 2 dagen in Nederland voordat de grote tocht gaat beginnen. Ontzettend veel succes en plezier op deze lange tocht.

Trudy

Lieve Pieternel,

Klein maar super dapper!
Ik zal je missen bij volley, zeker na je laatste (voorlopig) spetterende spel.
Heel veel succes!

Ad Robben

Hallo dappere Pieternel, knap dat je deze uitdaging aangaat. Als zoals een eerdere spreker al zijde eenzaamheid maar niet je grootste vijand wordt. Maar ja het is ook een pelgrimstocht. Het zal voor Peter trouwens ook wel wennen zijn, die rust thuis. Beide heel veel sterkte en succes. We reizen met je mee Pieternel.

Mirjam van Kleef

Hallo Pieternel,

Wat een moedig avontuur! Ik wens je heel veel sterkte en goede moed. Je gaat het vast volbrengen en het wordt zeker een ervaring om nooit te vergeten.
Ook Peter veel sterkte thuis, maar ook dat komt zeker goed.

Astrid

Lieve Piet,

We wensen je heel veel succes, geluk, overpeinzingen, rust, wandelplezier, mooie landschappen enz. Het is nu bijna zo ver, ga er lekker van genieten en de moederkloek bij mij in huis zal behalve op de broedse kip ook op man en kinderen letten denk ik.....en vergeet niet "Home is where the heart is"

Marjo

He Pieternel,
Heel veel succes en wandelplezier. Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen. Ik zal ondertussen proberen een schilderscursus te zoeken, voor als je weer thuis bent. Peter en kids ook succes.

Riet

Lieve Pnel,

Ik wens je heel veel succes en vanaf de 14e zal er zekers een kaarsje branden.
Dikke kus

Ria

Hoi Pieternel, veel succes en een goede start straks en vooral ook veel wandelplezier. Geniet ervan. We reizen een beetje met je mee.

Guus van Reenen

Ha dappere Pieternel de Pelgrima.
Mijn eerste ingeving op je aankondiging was vaderlijke bezorgdheid. Daar kom je niet ver mee, dus mijn tweede reactie is dat ik je bewonder en tegelijk benijd. Want anderhalve maand alleen met jezelf moet heerlijk zijn en ook een beproeving. Echt alleen zijn met al die pelgrims op weg naar hetzelfde doel zal niet altijd lukken, ik heb echter gelezen dat iedereen respect heeft voor iedereen, dus ook als je ècht even de onrust van andere mensen kunt missen als kiespijn. Ik ben blij dat ik via je verhalen een beetje mee mag beleven en wens dat je onderweg je tegoed kunt doen aan menselijkheid, goddelijkheid, natuurlijkheid en heel veel wijsheid. Lieve groet, ik denk aan je! Guus.

Marion

Lieve zus.
Natuurlijk is het spannend maar dit gaat je zeker lukken. Dit gaat een onvergetelijke tocht worden met vele mooie vergezichten en bijzondere ontmoetingen. Geniet ervan. Ga je volgen op de site.

Elone

Lieve Piet, JIJ KUNT HET!!! Have so much fun!!! En zo graag weer tot ziens, dikke zoen, Elone

Rita

Lieve Pieternel,
Je voorbereidingen waren goed, héél goed zelfs.
Vanaf nu is het alleen nog maar genieten.
Ik vind het zo geweldig wat je gaat doen.
In gedachten loop ik af en toe met je mee.

Dikke knuf van, Rita.

Sonja van Dam

Ha Pieternel,
Heel veel plezier op je grote spirituele reis. Ik hoop dat je het maximale eruit kunt halen wat erin zit.
Lieve groet,
Sonja

Joy Bakker

Lieve Pieternel,

Ik wens jou een hele fijne tijd toe. Het zal een ervaring worden die jij nog lang zal herinneren. Pas goed op jezelf.

Liefs, Joy.

Astrid

He lieve Pieternel,

Heel veel succes op je route, geniet ervan met volle teugen, kijk goed uit en we gaan je zeker volgen op de website.

Dikke knuffel van ons alle 4 uit Spanje

Henny

Oh Pieternel la la la la la....
Nu gaat het dan echt beginnen!
Geniet van alle ervaringen en pas goed op jezelf! De "meisjes" zijn bij je in de zakdoek ;-)
Pas goed op jezelf! liefs, Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!