opdecamino.reismee.nl

Lachen taal en computer

Hier ben ik weer.

Ja ik ben nu op een echte spaanse computer aan het tikkenmet zonder letters. Ben benieuwd hoe dit gaat. Bij voorbaat excuus voor als het niet te lezen is. Trouwens vorige keer ben ik wel 5x uit het systeem geknikkerd. Het spaans internetsysteemheeft regelmatig problemen maar ik houd vol dus hier gaat ie!.

Het gaat goed, vandaag in Los Acros aangekomen. Je ziet wel steeds meer pelgrims met blessures; zere voeten, blaren, knienen die het niet goed doen enz.Vandaag voel ik ook mijn voeten en merk dat elke dag lopeneen beetje voetzeer gaat geven. (Guus) we hebben prachtige kerken gezien, met een rijk aan historie; prachtig, je kan op elke plaats wel uren blijven maarja de ´show must go on´.Gisteren in Estella gingen we zo´n kerk binnen met veel pracht en praal. Ook ik heb voor iedereen die het wil en kan gebruiken kaarsjes aangestoken met gedachten en ter ondersteuning. Ik weet dat ook vele het voor mij doen, dank hiervoor.

We kwamen daar in de kerk aan en wat opvalt is dat de Spanjaarden zich zeer gelovig gedragen en erg vriendelijk naar pelgrims zijn. In de kerk kwam een vrouw naar me toe en begon al fluisternd in het spaans te vertellen en te wijzen naar een heel groot scherm waar een soort van powerpoint opstond. Niet passend zon scherm in zon mooie kerk. Wat ik uiteindelijk begreep was dat er een begrafenis op komst was en ik vriendelijk verzocht werd het pand te verlaten, zo geschiedde.

Zoals ik al eerder aangaf praat je met iedereen, met of zonder handen en voeten.

Zo raakte in verwikkeld in een gesprek over het boek van Habe Kerkeling (ik weet niet of ik zijn naam goed schrijf). Natuurlijk heb ik, ook als goede pelgrim,zijn boek gelezen. Heidivertelde me dat de schrijver een dame ontmoette die het jaar ervoor met haar dochter de camino gedeeltelijk had gelopen. Ze moesten de camino beeindigen vanwege een ernstige ziekte van deze dochter. Het jaar hierop liep de moeder, alleen, de tocht, dochter bleek inmiddelsoverleden. Triest natuurlijk maar wat mij intrigeerde was dat Heidi vertelde dat de dochter met een monkey liep. Ik dacht hoe groot moet die aap dan wel niet geweest zijn, en hoeveel bagage droeg deze aap enz. enz. Ik vroeg haar ook hoe groot was deze aap en zij keek me met grote ogen aan en vertelde nou gewoon normaal. Dit gng zo nog even door!. Plotseling begon ze erg te lachen en zei dat ze een donkey bedoelde en niet een monkey. Dat doet taal dus en het zijn erge leuke misverstanden.

Vanavond weer eten en het klopt Jan men eet hier erg laat. Als pelegrina wil je graag op tijd je bordje hebbenen dat valt niet mee. Dus opnieuw proberen.

Liefs tot de volgende keer.

Reacties

Reacties

anja

wat fijn dat het zo goed gaat ondanks zere voeten maar er is mischien wel een pelgrim die jou voetjes wil verzorgen we wachten weer met smart op je volgende verslag gr anja en gert

astrid

Piet,

Goed te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt, we genieten van je verhalen!! Pas goed op jezelf! Moederkloek is momenteel kuikencheck aan het doen, mocht er leven in de brouwerij zijn dan hoor je dat natuurlijk direct!! Liefs As

Inge

jeetje, je blijft wel echt een bikkel zeg. Zit ik hier vanachter de computer op mijn luie stoel, en jij maar ploegen door de bergen. Hopelijk kun je straks lekker met de benen omhoog, je pelgrimmaaltijd opeten! Hebben ze daar ook van die leuke pizza-oventjes ?? ;-)
groetjes,
Inge

Mirjam

Leuk verhaal wwer. En dat op een computer met zonder letters. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet :-)

Succes met de zere voeten,
Groetjes, mirjam

Marieke van Duuren

Haa pieternel,

Wat een gaaf verhaal! Hoe leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet er met volle teugen van! Ik hou je in de gaten, ook door middel van ank!

Liefs, Marieke

Ps pas op voor de donkeys!

Anke

Moeders o wat een heerlijk verhaal weer!! Donkey monkey tjah die ene letter hahahaha. Ben trots op je en alkes gaat hier goed. Geniet ervan en op tijd rusten want je hebt daar niet zulke fysio's als op de vd kempstraat hahahahah xxxx

Christine

Ha die Pieternel , wat een tocht zeg. Ik zou misschien wel op de rug van een donkey klimmen. Maar we bewonderen je doorzettingsvermogen.Nu die bordjes eten mogen wel flinke borden zijn want je verbrand nogal wat op zo'n tocht. Hoe is het met de natuur gesteld. Is alles al flink uitgelopen.Heb je al veel mooie plaatje geschoten? We zijn benieuwd.

Pieternel hou je verder taai , lieve groet, Christine, Jos en Kids

Annelies; vriendin van Annemiek

Hoi pieternel, met het oude wandelgidsje naast me lees ik jou verhaal. Leuk om te lezen. Je weet dat ik de route ook heb gelopen, ben toen gestart in Oloron St. Marie en ben Spanje binnengelopen bij Somport. Vanaf Puente la Reina ken ik de route. Ik volg je. Goede reis of buen camino! Annelies

Sonja

Hai Pieternel,
Mooi, een computer met zonder letters: zou ik voor het werk ook wel willen hebben, misschien dat mijn handen het dan beter houden ;-). Heel leuk om je verhalen te lezen en dat je elkaar blijkbaar ook zo goed kunt inspireren. Vroeg me af of er met al die contacten en plezier, ook nog tijd / ruimte in voor naar binnen keren en bezinning. Of is dat te gereformeerd van mij om te vragen?
Nog heel veel plezier en - waar nodig - sterkte.
Lieve groet,
Sonja

zuster gert

Hallo pieternel
Mooi om te lezen hoe je tocht gaat. En om te lezen dat je in al die kerken binnen gaat. Vader en moeder van G zouden het zeker waarderen!
Als de voeten te zeer gaan doen dan laat het maar weten...!
Groet,
Gert

Angelien

Hoi Pieternel,

Wat een heerlijke ervaringen zeg! Het is je wel toevertrouwd om met veel verschillende mensen een praatje te maken. In Nederland is het weer ook niet echt warm, maar jij zal je zeker wel warm lopen. Geniet ervan en denk aan je voeten, knieën enz. Liefs Angelien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!