opdecamino.reismee.nl

maria en meer!

Lieve allemaal. Het gaat hier goed.

Om te beginnen vandaag aangekomen in Santa Domingo de la calzade. Ga straks op weg naar de beroemde katedraal met de kippen.

Resume van de laatste dagen. Via Viane , Navarrete, Najera aangekomen in Santa Domongo de la Calzada.Ik ga stratks naar de beroemde Kathedraal met de kippen kijken.

Het is afgelopendagen goed gegaan. Voel me trouwens een echte pelegrena omdat ik een bijna blaar heb gelopen maar compeed doet wonderen.

Een paar dagen gelden werd een loopmaat ziek; christiaan. Spugen enz. Als goede pelgrims kijktieder in zijn prive apotheeken werd hij volgestopt met allles wat helend zou kunnen zijn. Ik sliep toevallig bij hem op de kamer en was er de nacht druk mee. (ik niet alleen hoor) Ik voelde me net Florence Nightengale je weet wel die met de lamp. De volgende dag hem op sleeptouw genomen alleen .......ben nu mijn eigen zaklampje kwijt geraakt.

De tochten zijn erg mooi, het alndschap de kerken etc. De laaste twee dagen mijn eigen schaduw gezien dus dat betekend zon. Maar het blijft wat koud.

Het landschap veranderd, ik ben nu in de roija stereek angekomen je weet wel van de wijn. Je ziet overal uitgesterkte wijnvelden; prachtig gezicht. Ik merk wel meer behoefte te heben om alleen te lopen en zo met mijn gedachten en de omgeving bezit te zijn. dat geeft rust en ontspanning. Je loopt misschien wel in elkaar zicht maar je bent wel wat meer op jezelf. Ik merk dat ik zing; Elone het is niet meer lalalala maar iets van its a long way to Santiago its a long way to go! heerlijk om te doen.Ook is het heerlijk om naar andere geluiden te luisteren zoals het ruisen van de wind, vogels die fluiten, en het tikken van mijn loopstokken. Dit geeft een bepaald ritme waarop je lekker kan lopen. Jullie zien wel ik maak vorderingen.

Ik heb overigens een nacht in een hotel geslapen om even en moment voor mezelf te heben zonder de anderen maar... Ik miste (durf het bijna niet te zeggen) de slaapgeluiden van mijn mede broeders en zusters. Ik kon het bijna zelf niet geloven maar het slapen in een hotel brengt mij verder weg van het pelgrim gevoel ; ik kan dat gevoel niet goed omschrijven maar het heeft iets van saamhorigheid .

Zo wil ik ook nog wel een bijzonder moment met jullie delen. Bij aankomst in (ik dacht logrona) zit er een zekere Maria , een ouderedameonder haar vijgenboom, buiten aan een tafeltje; zo´n oude Spaanse dame die je je ook voorstelt; donker gekleed. Zij is vriendelijk en je kan bij haar allerlei dingen kopen zoals rozemkrans enz. Je krijgt van har en pelgrimsstempel en geeft haar hier geld voor. Op dat momnet kwam Huge 8Uit Ierland) en hij begon een prachtig lied over Maria te zingen; kippenvel! mooi he zo´n gebeurtenis.

Wel kregenwe de laatste 2 km de zegen van boven; wederom poncho weer en Huge bleef gewoon doorzingen..

Reacties

Reacties

aad termorshuizen

Geweldig Pieternel, ik leef helemaal mee, voel me dankzij jou zelfs ook een beetje pelgrim (echt waar). Heel veel plezier en mooie dingen op je pad!
Aad

jeanet

Pieternel, ik ben een beetje jaloers....... Volgend jaar ook wandelen ipv fietsen?? Ben reuze trots op mijn voormalige kamergenootje!!!!

Guus

Die Pieternel
Als je een hoog-geblondeerde-heer tegen komt stuur hem dan ter biecht even bij 'moeder Maria onder de vijgenboom' langs. Want dat is vast Geert Wilders, die heeft nl de benen genomen uit het Catshuis en laat ons met een kabinetscrisis achter. Het goede nieuws is dat we nu kandidaten kunnen nomineren voor een nieuwe regering. Ik heb jouw naam genoemd bij De Majesteit als minister van Goede Zaken. Want ik bewonder je en zoals Jeanet ook schrijft: ik benijd je! Bedankt voor je mooie verhalen. Zing, wandel en vaar wel. Lieve groet. Guus.

Ingrid en Lotte

Denk dat ik ook maar eens plannen ga maken...
Voor opa Piet alles uitgeprint en hij vindt het prachtig om in alle rust jouw reisverhalen te lezen. Zo kan hij ook eens lezen wat jij iedere dag meemaakt en uitspookt.
Lotte zegt;"ïedere stap is er een!"Veel foto's maken, lekker lopen en op tijd rusten!
Liefs Lotte en Ingrid

Willy en Peter

M.n. Willy Wat herken ik in jouw verhalen, de boeken die ik erover gelezen heb. Vlgs mij ben je absoluut op de goeie route. Veel liefs

annemiek

Ha Pieternel, mooi dat je dat ervaart, al die mensen dezelfde kant op met allemaal hun eigen verhaal en reden om te gaan sjouwen. Hier in onze herberg zeer kalm, geen gasten, lekker rustig en veel tijd om zelf te wandelen. Jan is net weg, kus van ons en oja, jammer van je lampje. Het was een mooi ding. Maar er komt vast een ander op je pad, zo gaat dat.

Henny

Ha Pieternel, wil je nog een ander lied zingen kun je denken aan: Oh Pieternel, la,la,la,la,la! Let maar eens op wat een coupletten je kunt verzinnen :) Op dinsdagavond hebben we het over je, bewonderen je, maar we missen je wel! Als je weer terug bent laat ik je een lied over Maria horen, en dat van een Hervormd " meisje" ! Veel genieten en alle goeds!

anja

hoi pieternel

Ik wil je alleen even laten weten dat ik je geweldig vind !!
Het is zo leuk om je verhalen te lezen . Ik zie het zo allemaal gebeuren jij als lief zustertje .
heel veel goeds . groetjes anja

Kees

Dag Pieternel,

Nu je in de streek van de Rioja bent, iedere dag een glas/fles?
Mogen pelgrims dat? Of wordt dat 's nachts dat spugen?

Gr. Kees

gerda

he Pnel, erg leuk om je verhalen te lezen.
Kan begrijpen dat je ook zelf tot bezinning wilt komen.
Stuur nu maar via dit een berichtje, want mijn swapjes komen niet aan denk ik.
Je heb thuis 4 kuikentjes is dus toch gelukt.
Had je nog wat foto's gestuurd.Misschien kan je ze ooit bekijken. Zal goed voor ze zorgen samen met Peter.
Liefs Gerda

Rita

Hoi Pieternel, wat heerlijk om al die verhalen en belevenissen van je te lezen. Ik ben en blijf jaloers op je. Naar de kathedraal met de kippen, nou daar ben ik benieuwd naar. Geen idee wat ik mij daar bij voor moet stellen. Ga het even opzoeken op Google denk ik.
Ik zou zeggen, neem een glad Rioja en proost op jezelf.

Lieve groet, Rita.

Annette

Gewoon lopen en kijken wat de dag brengt........heerlijk....

Erna

Even op de kaart gekeken waar je bent!!!
Blijf genieten en plats een foto van die Kathedraal met de kippen, wil ik graag zien!!!
Goede reis, groetjes, Erna

Joy Bakker

Lieve Pieternel,

Je doet mij iedere keer weer verbazen met jouw prachtige verhalen. In gedachten zie ik af en toe jouw glinsterende ogen erbij en die ondeugende blik. Jij maakt jouw dromen waar en dat vind ik zo bijzonder. Heb heel veel respect voor jou. Tot het volgende verhaal!

Liefs, Joy.

Marjo

Het is erg leuk om al die verhalen van je te lezen. Je kunt straks een boek gaan schrijven over alles wat je daar meemaakt. Hopelijk wordt het weer snel wat beter, hier is het ook niet zo geweldig hoor. Raoul uit Oss gaat deze week ook vertrekken. Ik vind het erg moedig wat jullie doen.
Nog veel wandelplezier en op naar je volgende verhaal.
Groetjes, Marjo en natuurlijk ook van Hennie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!