opdecamino.reismee.nl

maria en meer!

Lieve allemaal. Het gaat hier goed.

Om te beginnen vandaag aangekomen in Santa Domingo de la Calzade. Ga straks op weg naar de beroemde katedraal met de kippen.

Resume van de laatste dagen. Via Viane , Navarrete, Najera aangekomen in Santa Domongo de la Calzada.Ik ga straks naar de beroemde Kathedraal met de kippen kijken.

Het is afgelopendagen goed gegaan. Voel me trouwens een echte pelegrena omdat ik een bijna blaar heb gelopen maar compeed doet wonderen.

Een paar dagen gelden werd een loopmaat ziek; christiaan. Spugen enz. Als goede pelgrims kijktieder in zijn prive apotheeken werd hij volgestopt met allles wat helend zou kunnen zijn. Ik sliep toevallig bij hem op de kamer en was er de nacht enigzinsmee bezig. (ik niet alleen hoor) Ik voelde me net Florence Nightengale je weet wel die met de lamp. De volgende dag hem op sleeptouw genomen alleen .......ben nu mijn eigen zaklampje kwijt geraakt.

De tochten zijn erg mooi, het landschap de kerken etc. De laatste twee dagen mijn eigen schaduw gezien dus dat betekend zon. Maar het blijft wat koud.

Het landschap veranderd, ik ben nu in de rioja streek angekomen je weet wel van de wijn. Je ziet overal uitgesterkte wijnvelden; prachtig gezicht. Ik merk wel meer behoefte te hebben om alleen te lopen en zo met mijn gedachten en de omgeving bezig te zijn, dat geeft rust en ontspanning. Je loopt misschien wel in elkaar zicht maar je bent wel wat meer op jezelf. Ik merk dat ik zing; Elone het is niet meer lalalala maar iets van its a long way to Santiago its a long way to go! heerlijk om te doen.Ook is het heerlijk om naar andere geluiden te luisteren zoals het ruisen van de wind, vogels die fluiten, en het tikken van mijn loopstokken. Dit geeft een bepaald ritme waarop je lekker kan lopen. Jullie zien wel ik maak vorderingen.

Ik heb overigens een nacht in een hotel geslapen om even en moment voor mezelf te heben zonder de anderen maar... Ik miste (durf het bijna niet te zeggen) de slaapgeluiden van mijn mede broeders en zusters. Ik kon het bijna zelf niet geloven maar het slapen in een hotel brengt mij verder weg van het pelgrim gevoel ; ik kan dat gevoel niet goed omschrijven maar het heeft iets van saamhorigheid .

Zo wil ik ook nog wel een bijzonder moment met jullie delen. Bij aankomst in (ik dacht logrona) zit er een zekere (beroemde) Maria , een ouderedameonder haar vijgenboom, buiten aan een tafeltje; zo´n oude Spaanse dame die je je ook voorstelt; donker gekleed. Zij is vriendelijk en je kan bij haar allerlei dingen kopen zoals rozenkrans enz. Je krijgt van haar en pelgrimsstempel waarvoor je haar dan weer geld geeft.Op dat moment kwam Huge (Uit Ierland) en hij begon een prachtig lied over Maria te zingen; kippenvel!.

Wel kregenwe de laatste 2 km ¨de zegen van boven¨; wederom poncho weer en Huge bleef gewoon doorzingen..

Lieve mensen tot de volgende keer.

Ik lees overingens jullie berichten met vvel plezier en alle anderen berichten ook!

Reacties

Reacties

Marnel

Hey Pnel,
Wat ben je goed bezig zeg!! Pas op als je het zo mooi brengt gaan we ons allemaal bekeren..hihi
Zonder gekheid.. vindt je wel stoer hoor!
Nog héééél veel plezier, bezinning en een blesure-vrije reis gewenst!!
Liefs Remco Marnel en Izzi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!