opdecamino.reismee.nl

Regen, wind, regen en modder

Lieve allemaal

Het is zoals de titel het aangeeft. zeer slecht weer voor een pelegrena. Afgelopen dag was hier en beste storm die veel regen en wind met zich meebracht. Twee dagen met handschoenen en poncho gewandeld zo ook vandaag. Je trekt de poncho in de morgen aan en doet deze uit wanneer je in de refugio aankomt. Alles nat en klam. Ik merk om me heen dat er pelgrims ziek worden kan ook niet anders. Tot nu toe heb ik geluk. Ook vandaag een regendag, de wegen zijn nat en het lijkt wel ´wadlopen´; slik en modder. Ja het leven van een pelgrim gaat niet over geplaveide wegen zullen we maar zeggen. Maar zoals jullie weten komt na regen zonneschijn.

Burgos beken; een prachtig oude stad met een onwaarschijnljk mooie kathedraal. Zeer indrukwekkend met veel goud, kunst en prachtige glas in lood ramen. Zoals ik al eerder aangaf had ik een dag rust genomen om het een en ander te bekijken. In een hotel geslapen. Je kan als pelgrim maar een nacht in een refugio slapen en niet twee nachten, (behalve als je ziek bent) vandaar de uitwijk naar een hotel. Hierna van Burgos naar Hontana gelopen en vandaag van Hontana naar Boadilla del Camino, een klein gehuchtje. Ik gaf in eerdere verhalen aan dat het gevoel van pelgrim zijn met anderen een saamhorigheid geeft. Vanochtend is dit gevoel wel wat op de proef gesteld. Er gebeurde iets vervelends. Elly, uit Australia werd wakker en merkte dat er geld uit haar buidel was gestolen. Ze was hierdoor erg van slag en wij natuurlijk met haar. Het meest vervelend is wel dat vertrouwen geschaad is. Elly was dan ook erg van slag. Ja, that is life zo gaat het ook onder pelgrims.

Ik wil jullie danken voor jullie lieve berichten en reacties ik geniet er echt van. En opa Piet zorg maar voor veel courgettes zodat we er van de zomer van kunnen genieten en ook een dikke kus voor oma.

Liefs voor allemaal; het gaat hier goed.

Reacties

Reacties

annemiek

O Pieternel, wat een natte toestanden. Maar je weet, na regen etc. Onze herbergbezitters lopen ergens in midden spanje en hebben hetzelfde: nat en koud. Ik durf het niet te zeggen maar wel te mailen: hier is het 32 graden. Gaat bij jou ook komen, daar zorgen wij wel voor. Er ligt hier vlakbij 2 meter sneeuw in de bergen, de skiliften zijn nog open en hier lopen we in de korte broek. Hou je goed, er komen betere tijden. Liefs van Annemiek en Hanny

anja

wat ben je toch een kanjer, ondanks het slechte weer heb je toch een groot doorzettingsvermogen we hopen dat je snel de regencape op markplaats kan zetten en dat je zonovergoten weer krijgt. heel veel liefs uit herveld granja en gert

Mirjam

Lijkt me niet meevallen allemaal. En stelen, dat vind ik niet erg des pelgrims. Wat een nare ervaring. Maar gelukkig blijf je positief. Ik heb daar veel bewondering voor.
Ik duim voor mooi weer.
Groetjes, Mirjam

ann

Inmiddels branden hier een hele reeks kaarsen, tegen wilde honden, (die zie je nu zeker niet met dit hondenweer) tegen blaren, voor de zon, ook een paar gewoon voor de gezelligheid. ik heb er nu nog maar een bijgezet om er voor te zorgen mdat ze van je geldbuidel afblijven. Als we je moeten komen beschermen horen we het wel. Ik volg je op google maps, mooi, kan je bijna zien lopen. nog veel goede zonnige km. Wacht met ongeduld op je nieuwe avontuur x

Teun

Niet zo mooi zoveel regen. Zoals we al aan de telefoon aangaven: "zit je in Spanje, heb je regen!". Beetje jammer. Maar toch goed te horen dat alles nog goed gaat!

Rian R

Hoi!!!! het gaat helemaal goedkomen met je pelgrimstocht....wel jammer idd dat er een vervelend voorvalletje was met die portemonnee. En eigenlijk toch ook wel jammer dat het weer niet altijd even goed is. Maar ik begrijp dat deze tocht wel iets met je doet en doe je het toch voor, nietwaar? Wat een lef.....
Hopelijk gaat je avontuur verder over rozen en kom je na afloop tot bepaalde inzichten. Geniet ervan en we hopen jouw verhalen nog eens persoonlijk te horen. Denk niet te vaak aan NL ....dat komt je pelgrimage alleen maar ten goede. Heel veel groetjes van de Oude bosschebaan. Ad en Rian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!