opdecamino.reismee.nl

Daar is ie dan de zon!

Lieve allemaal,

Joepie wat heb ik vandaag genoten van de Spaanse zon!Vanochtend al vroeg met de Nederlandse Marleen op pad; 7.30 uur aan aan de wandel. Het gras was licht bevroren maar geen wolkje aan de lucht. Heerlijk buiten, wederom het ritme van de stokken, de koekoek en heel veel ooievaars hier. Op bijna elke kerktoren zie je wel een aantal nesten met ooievaars en hun jongen. Een prachtig gezicht en dat belooft voor Nederland heel veel goeds. (Ik denk overigens wel dat de Tielsestraat 199 voorbij wordt gevlogen).

Voor het eerst zonnebrandmiddel gebruikt en mijn zonnebril. Een goed voorteken he voor de komendetijd alhoewel ik ook begreep dat er morgen regen komt. Ik zie wel, dit was vandaag en dus genoten.

Verder ben ik al over de helft van mijn tocht. Een paar oplettende volgers deelde me dit al mede. Als het goed is heb ik nu zo ongeveer 460 km gelopen en heb er nog ongeveer 300 te gaan. Ik kan het zelf bijna niet geloven maar het is real. Ik ben overigens via Ledigos, Bercianos del Real camino, El Burgo Ranero, Reliegos in Villarente aangekomen. Ik merk goed in het ritme te zitten van slapen, eten en lopen slapen etc. Het ritme kruipt in je lijf en mind en dat werkt goed voor mij.(Peter let op) Ik geniet van het niet hoeven koken en denk dit bij thuiskomst maar voort te zetten; bevalt me goed. Verder kan je tijdens het lopen denken en dingen meer van een afstand bekijken.Prettige bezigheid. Wat ik leuk vindis kijken wie ik tegenkom en maar te zien waar ik in de middag terecht kom.Ik probeer zo rond 15.00 uur een slaapplaats te vinden; heb dan al een aantal wandeluren op zitten. Meestal tussen de 6 en 8 uur. De ene refugio is de andere niet maar elke plaats heeft wel weer iets aardigs.. Natuurlijk bezoek ik kerken en steek kaarsjes aan voor iedereen die het kan gebruiken en dat zijn we allemaal niet?Nee deze pelegrena is uiterst tevreden en geniet ervan. Ik wacht eigenlijk op mijn eerste dip of andere ongemakken . Iedereen krijgt er minstens een dus waarom ik niet; ik wacht af.

Verder zie ik weer neiuwe volgers en geniet ik van jullie berichten. Helaas krijg ik de mailadressen niet te zien. Ik kan dus volgers toevoegen als ik het mailadres heb. Misschien via een sms ?

Veel liefs allemaal tot het volgende bericht

Reacties

Reacties

Riet van der Ploeg

Lieve Pnel,
wat ben je toch goed bezig. Al op de helft!!!
SUPER!!!!
Voorzichtigheidshalve blijft het kaarsje branden :)

Jeanet

Een cursus Mindfulness hoef je ook niet meer te volgen, je neemt het zoals het is en leeft in het hier en nu. Chapeau!

franca

Hoi Piet,
Fijn dat je nu kan genieten van het mooie weer, hier is het nog niet alles. Alleen koninginnedag was mooi! Nog een paar weekjes volhouden. De dip komt gewoon niet!

groetjes

Edu

Lieve Pieternel,

Al moet je nog maar een "klein" eindje, wat zal het saai worden om in Nederland te gaan wandelen. Nu een ritme van wandelen, eten, slapen enz. Maar straks!!!!????
Je bent en blijft een kanjer en als het zo doorgaat zien we elkaar nog voor we op vakantie gaan.
Altijd maar doorgaan.

Sharona, Stephan, Julia & Noud

Wat ben je toch goed bezig zeg! ook ik heb mij maar eens aangemeld om jou berichtjes te volgen! erg leuk om het elke keer weer te lezen! zo beleven wij het ook een beetje mee he ;)! op de helft een goed teken en nog geen tegenslagen of een dip gehad helemaal toppie ga zo door!!

Een dikke knuffel van julia & noud!

Groetjes ons en zet hem op!

Yvonne

We blijven jaloers je verhalen volgen. Wat een avontuur!!! Geniet ervan, je bent al over de helft!!! Hier komen de aardbeien al in bloei... Reden om ooit weer op Andelst aan te komen?!?
So long, lieve groet, Yvonne & Jos

Gerrie

ik zal het je maar vertellen maar die dip zit er voor jou niet in!
teveel ups ondanks of dankzij je barre tocht ?
al over de helft ! wat een kanjer!
kun je ook af en toe in het zonnetje gaan zitten....?

je stuurt met je blije verhalen een hoop moois de wereld in
dankjewel!

Joy

Hallo lieverd,

Mijn respect voor jou groeit met de dag! Zoals velen al schrijven de "dip" komt gewoon niet! Jij staat gewoon met beide benen op de grond en geniet volop van de tocht. Jij hebt gewoon weg geen tijd voor een "dip". Succes met de komende kilometers en "keep smiling".

Liefs, Joy

Astrid

haha jij thuiskomen en niet koken, kokkerellen, inmaken, pompenpureetjes maken, jammetjes enz enz. Ik geloof er helemaal niets van!! Maar geniet er op dit moment toch maar wel van, af en toe verwend worden door voor je te laten koken is zeker heerlijk!

Mirjam

Hallo Piet,

Ik kan me jou niet zo goed voorstellen met een dip, eerlijk gezegd. Dus volgens mij komt die ook niet. Fijn dat je nu mooi weer hebt. Dat loopt vast een stuk gezelliger.

Groetjes,
Mirjam

annemiek

Ha Pieternel, eindelijk de zon. Heb je al op je blauwe kussentje met je spork een yoghurtje uitgelepeld terwijl de zon in je gezicht schijnt? Ik hoop dat het veel gaat gebeuren. Je gaat wel lekker he, zo te lezen. Heb al een goed ritme in de benen en in je dagelijkse doen. Ons herbergavontuur is alweer ten einde dus nu weer in Munchen. Je moet ook heel veel groeten van Hanny hebben. We zitten natuurlijk helemaal in de Jakobsmaterie, dat snap je. Lieve meid, lekker doorstappen zou ik zeggen en hou het roer recht. Kus van Annemiek(en ook van Jan)

Wilke

Ha Pieternel,
Jij bent de uitdaging aangegaan. Ik wens je heel veel succes met de andere kilometers. Knap hoor!
Ik hoorde het van Anja en was zo nieuwsgierig, gelijk gezocht en gevonden. Wat een avontuur.
Heel veel plezier!
Groetjes,
Wilke

Annette

Lekkr doorgaan met "walken"...precies in the middle of....de kandans van het stappen, the boots....het afstand nemen, loslaten, relativeren en .....genieten..
these boots are make for walking and that is just what they will do............now....over the middle......
liefs,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!