opdecamino.reismee.nl

´Pelgrimsvirus´

Lieve allemaal,

Ja hoor daar was het dan gegrependoor ; het pelgrimsvirus.Spugen, hoofdpijn en niet lekker zijn. VanVillarente naar Leonnaar het plaatsje la Virgen del Camino gelopen en gelukkig op sleeptouw genomen door Marleen. Ik stond in de morgen op en voelde me niet al te best. Het werd er in de loop de dag niet beter op. Wel nog de prachtige kathedraal van Leon bekeken natuurlijk regende het de gehele dag. Ik moet zeggen de dagen ervoor warenwe bijzondere lemenen ondergrondse huizen gepasseerd kenmerkend voor de streek waar we liepen. Waar we ook keken er waren uitgestrekte vlakten met akkers, prachtige wolkenluchten en een eentonig landschap. Gelukkig liep ik met Marleen wat me dus echt geholpen heeft om het plaatsje te bereiken. Aangekomen in de refugio kon ik te bedde en ben daar een dag extra gebleven. Dit is mogelijk bij ziekte. Ik kon lekker slapen en gisteren op het einde van de dag ook weer, samen met andere pelgrims, koken en eten. Marleen is de volgende dag weer verder gegaan. Ik was er op het eind van de dag weer bovenop. Misschien ook wel een beetje oververmoeid en is een rustdag welnoodzakelijk. (Peter ik zal eraan denken en nog beter naar je luisteren!!!!!)

Zo vandaag 5 mei, op de verjaardag van mijn zus, weer met (Oosterrijkse) Peter gewandeld.Met enige regelmaat zie je weer vele pelñgrims terug.Weer helemaal herstelt anda lot off energie. Was gezellig en we hebben demooiealternatieve routenaar Hospital de Orbigo genomen.Als je het plaatsje binneloopt zie je een lange brug waar zich een beroemd verhaal heeft voorgedaan.Het heeft met een ridderen een gelofte aan een dame te maken.

De oorspronkelijke route liep naast de autobaan dus niet zo aantrekkelijk. We hebben de kerk in (Villar de Mazarife) bezocht waar de apostel Jacobusgewijdwerd. Er was ook een prachtig mozaiek van een plaatselijke kunstenaar te zien. Op de kerktoren broedde enkele ooievaars,mooi he! Tijdens de wandeling konden we in de verte de Montes des Leon zien. Een bergketen bedekt met sneeuw.(As en Gerda opgelet! ) Binnenkort moet ik stijle en hoge klims maken van respectievelijk 1504 meter en 1330 meter. Met name de laatste heeft een hoog stijgingspercentage. Een nieuwe uitdaging dus.

De uitdagingen blijvenkomen ook al zijn ze nog zo klein. Ondertussen heb ik nog zo ongeveer 270 km te gaan. Ik weet nog niet of ik naar Finesterre ga. Dit is nog 90 km na Santiago en men noemt het het einde van de wereld.Als pelgrim kan je niet verder gaan want je loopt tegen de oceaan aan. Vroeger verbrande de pelgrims daar kun kledij. Tegenwoordig springt men soms in de oceaan of gooit men een geschreven boodschap in de oceaan. Ik kijk nog wel of ik hier naar toe ga, wacht af!

Zo mensen tot de volgende keer en blijf schrijven

Annemiek, jou pelgrimsmissie is ten einde goed gedaan.

Reacties

Reacties

anja

alweer n mooi verhaal , hopende dat de griepvirus de andere kant op gaat en jou niet volgt.kijk wel uit met in de oceaan springen want volgens ons heb je geen redingsvest bij je haha.pieternel wat zijn we toch trots op je ,je blijft ons boeien met je verhalen groetjes van je poetsmiep anja en gert

Mirjam

Hallo Pieternel,

Dat lijkt me erg naar, op zo'n tocht ziek worden. Gelukkig ben je snel hersteld en kun je weer vol optimisme verder. Tot de volgende keer,

Groetjes,
Mirjam

Margreeth

Pieternel,
Wat ben je toch een sterke vrouw, snel herstellen en weer verder, wat gaat het snel voor mijn gevoel,( zo heerlijk warm thuis bij de kachel), veel sterkte bij de klimpartijen, blijf voorzichtig, ik blijf je prachtige verhalen volgen.

Gert

Hallo Pieternel,
Vandaag op 5 mei lekker naar het publiek gekeken en dat deed ik zittend op jouw bankje.......bij Daan.( het bier was bij hem gratis.ha,ha,)
Toch nog even ,voor we weer de stad in gaan ,kijken of Pieternel nog iets geschreven heeft. Ja, weer een boeiend verhaal. Gelukkig ben je weer snel opgeknapt.
Groetjes
Gert en mannen

Aad

Ha die Pieternet,
Fijn dat je zo snel hersteld bent! Ik heb een verzoek: wil je niet te hard wandelen of anders toch een blokje om wandelen zodat Peter je nog treft voordat je aankomt?!
Veel plezier! Aad

Ingrid

Sjonge,jonge.
Je gaat wel als een speer Pieternel!
Ik zou sowieso eens wat meer rustdagen inplannen en langer op 1 plaats genieten,anders ben je veel eerder dan gepland terug...
Of het moet de bedoeling zijn maar een beetje rust kan geen kwaad. Hoop voor jou, dat de zon zich eens wat meer gaat laten zien en goed op jezelf passen! En genieten!
Erg leuk om alles te lezen, ben benieuwd naar de foto's.
Veel plezier en groetjes van ons allemaal!
Ingrid

Rita

Hi Pieternel.
Af en toe pak ik Google Earth erbij om te kijken waar je nu ongeveer zit. Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe snel je gaat! Je moet wel een mega conditie hebben. Ook kan ik mij voorstellen dat je veel energie terug krijgt uit het lopen, maar dan nog....
Uit je verhalen blijkt ook hoeveel moois je wel niet ziet onderweg. Fantastisch om te merken dat je die dingen allemaal in je opzuigt en er tijd voor neemt om te bekijken/beleven. Meid, wat kom jij rijk terug. Ik denk aan je en af en toe loop ik in gedachten een stukje met je mee. Geniet nog heerlijk verder.
Lieve groet en kus, Rita.

Guus

Ha Pieternel;
Gelukkig dat het pelgrimvirus net zo snel voorbij gaat als jijzelf, met dat verschil dat jij sterker bent dan hij. We hebben in diverse basilieken in Boedapest afgelopen dagen aan je gedacht. Vandaag hebben we de achterstand dus weer ingehaald en je laatste verhalen gelezen. Prachtig! Nog ruim 200 km en dan? De Oceaan of de Betuwe? Je weet: er groeit weinig op zout water, dus ..... Lieve groet.

Joy

Hallo lieverd,

Mijn bewondering voor jou blijft maar met de dag groeien. Eventjes ziek en dan weer verder lopen. Knap hoor! Jij bent echt een taaie aan het worden. Wat gaat de tijd opeens snel en nu kijk jij uit naar de laatste 270 km. Ben benieuwd of jij t.z.t. nog gaat doorlopen tot Finesterre en jezelf vervolgens in de oceaan gooit of simpel een boodschap achter laat in de oceaan. Lieverd pas goed op jezelf en toi toi met de volgende kilometers. Tot het volgende verhaal!

Liefs, Joy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!